Sinds 1995 verzorgt Circusschool de Hoogte, onder de deskundige begeleiding van de Harris Sisters,
circuslessen voor kinderen en volwassenen.
Daarnaast heeft de Circusschool tientallen circustheater producties gemaakt en een trend gezet
met haar unieke Circusvakopleiding.
Mede dankzij Circusschool de Hoogte zijn er nu 2 officieel erkende H.B.O. circusopleidingen in Nederland.

De Harris Sisters is de artiestennaam van een bekend acrobatenduo gevormd door Peke Hidma en Mo Brak.
art35
Zij hebben niet één, maar wel 10 paar schoenen versleten in de circuspiste van verscheidene grote internationaal bekende circussen.
In 1995 hebben zij Circusschool de Hoogte opgericht en hun expertise verder uitgebreid met het lesgeven aan honderden kinderen en jongeren, het maken van circustheatervoorstellingen, het bedenken van circusacts en het begeleiden van jonge artiesten.

Een oude loods in het centrum van Leeuwarden werd omgetoverd tot een prachtige trainingsruimte, waar de Harris Sisters circuslessen voor kinderen en acrobatiek - en jongleerlessen voor volwassenen verzorgden. In 1997 startte Circusschool de Hoogte met een vakopleiding voor jonge artiesten. Met deze unieke opleiding zette de Hoogte zich nationaal en internationaal op de kaart.

In 2001 verhuisde de opleiding naar een sfeervol schoolgebouw met een grote (en hoge!) trainingsruimte.
45 jonge getalenteerde studenten uit 10 verschillende Europese landen zijn voor een periode van 1, 2 of 3 jaar dagelijks begeleid door de Harris Sisters en velen werken nu als artiest.
De vakopleiding van Circusschool de Hoogte was tot 2006 de enige full time circusopleiding in Nederland.
Door de kleinschaligheid van de opleiding, het gebrek aan subsidie en de komst van 2 gesubsidieerde
HBO circusopleidingen in Nederland, heeft de Hoogte haar full time opleiding in 2007 gestaakt.

Circusschool de Hoogte besloot, na een korte periode van herbezinning, een nieuwe start te maken.
Er werd een aanhangwagen aangeschaft en omgedoopt tot “Circomobiel”.
s circomobiel
De Circomobiel werd volgeladen met circusmaterialen en sinds september 2008 worden er overal in Friesland circuslessen, cursussen en workshops gegeven
Verder bezoekt de Circusschool met de Circomobiel diverse scholen in heel Nederland en zul je leerlingen en docenten van de Hoogte regelmatig met demonstraties, presentaties en workshops op (straat) festivals en bij andere evenementen tegenkomen.