Met onze Circomobiel vol met spannende circusmaterialen komen wij naar je toe!
Circusschool de Hoogte geeft workshops op scholen, voor bedrijven,
op festivals en bij evenementen en aan particulieren.
De workshops kunnen zowel aan een vaste groep als aan wisselende deelnemers worden gegeven (inspringworkshops)

Voorbeeld:

 Workshop
Duur
Aantal Deelnemers Leeftijd
 Kosten
 Acrobatiek  60 min. 6 tot 20  7 - 30 jaar op aanvraag
 Jongleren  60 min.  10 tot 30  vanaf 9 jaar op aanvraag
 Trapeze  2x 90 min.  4 tot 12  9 - 25 jaar op aanvraag
 Circustechnieken  90 min.  10 tot 100  vanaf 7 jaar op aanvraag

Tijdsduur en aantal deelnemers kan altijd worden aangepast.

Acrobatiek:

Parterre Acrobatiek is voornamelijk gericht op het samen zoeken en vinden
van de fysieke balans.
Voor deze workshop hoef je  niet over uitzonderlijke kracht of lenigheid
te beschikken.
De workshop is geschikt voor beginners zowel als gevorderden.

Jongleren:

In de workshop van 60 minuten wordt het basisprincipe van jongleren
uitgelegd en worden er allerlei oefeningen gedaan met 1, 2 en 3 balletjes
en komen ook andere jongleer materialen, zoals ringen en
diabolo,s aan bod.
We streven ernaar dat iedereen aan het eind van de workshop
met 3 balletjes kan jongleren!
(zie ook onder volwassenen/ cursus jongleren)

Trapeze:

De workshop trapeze is uitsluitend bedoeld voor jongeren en
volwassenen die al enige ervaring hebben met turnen en/of acrobatiek.
De eerste 90 min. Bestaat uit een warming up, enkele kracht oefeningen
en verscheidene basisvaardigheden (poses) aan de trapeze.
De 2de helft wordt aandacht besteed aan het vloeiend in elkaar overlopen
van deze poses op muziek en je presentatie.

Duo Trapeze: alleen voor acrobatiekduo's.

Circustechnieken:

De workshop circustechnieken bestaat uit:
Loopkogel, tonnetje lopen, chinese bordjes, diabolo, hoelahoep, pedalo,
jongleren, acrobatiek en tumbling.
De workshop van 90 min. kan in 2 of 3 gedeelten worden opgesplitst met een pauze
van max. 15 min.
De workshop kan een aantal keren per dag worden herhaald.