Cirque Nouveau is ontstaan in 2000 met het internationale circustheaterproject "ITHAKA".
Hierbij waren 150 jongeren uit 5 verschillende landen betrokken.
Circusschool de Hoogte heeft samen met Parnas, centrum voor de kunsten uit Leeuwarden, Nederland vertegenwoordigd.

Tegenwoordig is Cirque Nouveau het eigentijdse circustheater van Circusschool de Hoogte.

De groep bestaat uit een aantal super enthousiaste acrobaten van 7 tot 16 jaar, die o.a. kunnen steltenlopen, éénwielfietsen en jongleren.
Enkele voorstellingen die we met de Cirque Nouveaugroep hebben gespeeld zijn: Ithaka, Circuskriebels, Big Art, Droom, Paradijsvolgels en Nietteglove
We zijn in België, Duitsland, Denemarken, Zweden en Noorwegen op tournee geweest.

Bij het Cirque Nouveau gaat het niet alleen om de kunstjes, maar ook om het showelement, hoe kom je over bij het publiek?
Voor de Cirque Nouveau groep kun je auditie doen, deelname kost € 150,- per jaar.
Onder de rubriek fotogalerij kun je foto`s vinden van de Cirque Nouveau voorstellingen.

Denk jij iets bijzonders te kunnen op het gebied van dans, theater, muziek of circus?
Kom dan snel auditie doen en wie weet verover je een plaatsje in deze speciale optreedgroep van Circusschool de Hoogte!
Geef je op via contact of bel 06 27074165

Cirque Nouveau : Het circus van nu!